torsdag 19 november 2009

Kan fest-teori bli praktik?

Igår hade vi vår första planeringsfika för julfesten, alla våra vackra inre bilder ska nu anta formen praktik. Detta är vad all träning gått ut på, kommer vi att kunna slå eller komma jämsides med de föregående festerna. Vi har ju ambitionen att totaltoppa allt.



Redan igår tjyvstartade jag genom att städa hönshuset och ställa värpredena i en ny ställning. Jag tänker att det ska utmana hönsens invanda mönster, att de ska utvecklas ytterligare. Min hönsbok som jag i kärlek förlagt förklarade att de behöver förändring, nåt nytt ibland.



Vi planerade stora tekniska inköp, vem lagar vad. Finns det nya rätter på julbordet som Martin med sin bakgrund i Borås kan tillföra? Sitter Susanna inne på något nytt från skärgården eller landet Tyskland. Jag blev ansvarig för artister och scenen. Nu är det så att jag sedan vi flyttade in här för snart 5år sen har kännt stor avsky för ett visst innertak. Funktionen är att skyla fjärrvärmerör, det är fult, dåligt gjort och ger en bastukänsla.



Utan att få en direkt tillåtelse har jag idag vidtagit de krafttag som jag så länge har haft i fantasin. Nu är det på väg ner, vi får 30cm högre i tak. Rören har jag tänkt att vira stora glittersnören runt.



Det är skönt att skylla saker på dem som bodde här innan oss, dels var det ett löjligt tak. Men såklart hade de tid att förstöra de skruvskallar som de satte upp reglarna fästa i betongen med. Min ambition som hobbysnickare är att de som kommer efter mig ska stanna upp och beundra på vilket sätt jag löst det ena eller andra. Rykten kommer att cirkulera, växa med tiden till otroliga ibland överdrivna hyllningssånger som kommer gå från land till land.

Men nu har våra förberedelser börjat, vårt TV-rum ska bli en fin fin lokal som kan matcha de toppartister som kommer på festen.

Mvh. Håkan

2 kommentarer:

kallskänkan sa...

Toppartister! :D

Håkan sa...

Så är det, var inte så blygsam. Vilka andra gör det ni gör så bra? Och bussbandet kommer att vara helt unika och perfekta förutom sången. Aha nu vet jag vad du gör, man minskar förväntningar för att slå till ur underläge ;-) Sorry, jag har inte varit i branchen så länge.